MY 5 IN WARSAW

Choć w Warszawie byłam dopiero trzy razy, to ułożyłam sobie już 5 MUST HAVE naszej stolicy. Wiem, że na ten pomysł wpadło już kilku blogerów przede mną, ale uważam że każdy z nas, ma swoje odrębne zachcianki i wizje, tego co jest ważne. Dlatego ja dziś przedstawiam Wam, mój zestaw:

1. FOOD

Jeżeli chodzi o jedzenie, wszyscy wiemy, że Warszawa przebija cenowo większość polskich miast razem wziętych. Na Krakowskim Przedmieściu ciężko jest znaleźć miejsce, w którym można zjeść posiłek nie tak elokwentny jak foie gras, a zarazem w przystępnej cenie. Dzięki siostrze mojego chłopaka, trafiliśmy do włoskiej knajpki mieszczącej się na ulicy Nowy Świat 42. Miła obsługa i przepyszna włoska pizza, pozwolą na chwilę oderwać się od pędu Wielkiego Miasta.

 

2. MUSEUM

Będąc w Warszawie, koniecznie trzeba zahaczyć o Muzeum Powstania Warszawskiego. To serce polskiej historii ubiegłego wieku, które pomoże przenieść nam się do lat wojny i tych, krótko po niej. Obiekt w całości jest interaktywny, przez co nie nudzi, a zachęca wszystkich do przejścia przez kolejne etapy II Wojny Światowej. Każdy znajdzie tam coś dla siebie. Jest to idealne miejsce na spędzanie rodzinnego czasu. A jeżeli już odwiedziliście tę placówkę, to wybierzcie jakieś inne miejsce z obszernej listy zabytków i muzeów w Warszawie. Ja do swojej listy dopisałam już Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Mam nadzieję, że następnym razem uda mi się tam zajrzeć.

3. CONCERT

Kolejną rzeczą z listy mojego Must Have, to koncert w jednym z warszawskich klubów. Co tydzień, można trafić w różnych miejscach na ciekawe występy. W ostatnim poście pisałam Wam o moim spotkaniu z Lisą Hannigan[LISA W WARSZAWIE]. Support przed jej występem, zaliczyły dwie młode dziewczyny, również z Irlandii. Saint Sisters, to niesamowity duet, o którym mam nadzieję, napisać już niebawem.

 

4. WALK

Ostatni pobyt w Warszawie, dał mi do zrozumienia że jesteśmy razem z moim ukochanym wspaniałymi piechurami. Przeszliśmy sporą część naszej stolicy na piechotę. Czy to spacerując po Placu Marszałka Piłsudskiego, obok Grobu Nieznanego Żołnierza, czy Krakowskim Przedmieściem, dochodząc pod sam Plac Zbawiciela.

5. NIGHT

Oczywiście Warsaw By Night, to kolejny ważny aspekt naszej stolicy. Tak jak w poprzednim punkcie pisałam, nam udało się zajść pod sam Plac Zbawiciela. Jest to miejsce, gdzie młodzi ludzie po prostu uwielbiają spędzać piątkowe czy sobotnie wieczory. Świetne i klimatyczne knajpki, smaczne przekąski i piwo, to dobra perspektywa na przeróżne spotkania. Nie ważne czy rozsiądziecie się w klimatycznej Coffee Karmie na pysznej kawie z cynamonem, czy usiądziecie przy stoliku na wolnym powietrzu razem z piwkiem w Planie B i tak poczujecie klimat tego miejsca.

A jakie jest wasze #5 w Warszawce?

jula

Skomentuj

