ROZMOWY W LANCIANO

Od zawsze chciałam nauczyć się włoskiego. Mimo tego, że bardziej przyciągał mnie do siebie język, jednego z państw Półwyspu Iberyjskiego. Różnica między nimi to najprawdopodobniej kwestia kilku słówek i wymawianie ich. Język Italii, to język miły i ciepły dla ucha. Przejawiający w sobie wiele gorących emocji i płynący jak woda. Dlatego podróżując po państwie, które przyjęło kształt szykownego kozaczka, delektowałam się rozmowami przechodniów, sklepikarzy i rodowitych Włochów.  Choć w jednym małym miasteczku, niektóre z przeróżnych dyskusji nabrały większego znaczenia…

Biegnąc przez samo centrum Lanciano położonego w Abruzji, zdołałam zatrzymać się wraz z moimi kompanami w podróży, w paru miejscach, aby uchwycić w pamięci i na fotografii, piękno oraz esencje włoskiego klimatu. Ginące w kwiecistej toni balkoniki, przydrożne kraniki, z których można czerpać wodę, czy małe pizzerie za rogiem, to naprawdę obrazki jak z marzeń. Do tego piękny kościółek św. Franciszka z malowniczym dziedzińcem i niesamowitymi relikwiami, a także ludzie otwarci na wszystkich, spowodowały że język ten stał się niczym serenada.

To był wspaniały, choć dość krótki pobyt, gdyż nikomu z nas  nie udało się zagubić w wąskich uliczkach tego miasteczka. Zostaje nam jedynie, na ten czas fotografia i nasza wspomnienia, dzięki którym przy dźwiękach Tony’ego Renisa i jego utworu „Quando Quando Quando”, możemy na nowo poczuć włoskie smaki…

jula

2 Comments Add yours

  1. Uwielbiam Italię! Udało mi się już zwiedzić sporą część tego Państwa i z całą pewnością mogę stwierdzić, że jak długa i szeroka, jest ona po prostu bella! Moim ulubionym miastem jest Florencja.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Zazdroszczę wszystkich podróży! Mnie udało się być za jednym razem w kilku miastach i ciagle mi mało… obok Florencji przejeżdżałam o tylko zza szyby autobusu mogłam ją podziwiać!
      Pozdrawiam cieplutko! ☺️

      Polubienie

Skomentuj

