PYSZNA RYBA

Do ryb można podchodzić różnie. Jedni ich nie lubią, drudzy jednak zajadają się nimi bez końca. Ja raczej zaliczam się do tych pierwszych. Nigdy jadąc nad morze, nie mogłam pojąć fenomenu wędzonej makreli, czy halibuta podawanego z wielką ilością cytryny. Przerażała mnie ilość ości i nie raz ich zapach. Jednak kiedy trafiłam u znajomego w knajpie na łososia, który był jego specjalnością, skusiłam się na niego. Jego miękkość i aksamitność wyczułam już w pierwszym kęsie. Dlatego sama zaczęłam szukać, dobrych i sprawdzonych przepisów na tę rybę. U mojej ulubionej Sophie Dahl natknęłam się na pyszne kotleciki z łososia. Rozpływające się w ustach małe kulki z dużą ilością zielonej pietruszki, są tak doskonałe, że mogą zasmakować nawet największym przeciwnikom ryb.

 

KOTLECIKI RYBNE:

  • 500 g gotowanego, rozdrobnionego łososia
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 łyżeczki musztardy
  • świeża natka pietruszki
  • 1 jajko
  • oliwa
  • sól,pieprz do smaku

SPOSÓB PRZYGOTOWYWANIA:

Wymieszaj wszystkie składniki oprócz jajka i oliwy. Ulep z nich okrągłe placuszki. W misce rozmąć widelcem jajko i posmaruj nim każdy kotlecik z obu stron.

Na patelni rozgrzej oliwę i smaż około 3-4 minut kotleciki, z każdej strony tak aby były złociste i chrupiące.

PIECZONE ZIEMNIACZKI:

  • 8 średnich ziemniaków
  • olej ryżowy
  • sól
  • chili
  • bazylia
  • oregano

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Ziemniaki dokładnie myjemy.Nie obieramy ich ze skórki. Kroimy je na ćwiartki. Jeżeli ćwiartka jest duża, kroimy ją jeszcze raz na pół. Gotowe ziemniaki, wykładamy na papierze na blaszce. Skrapiamy je olejem ryżowym, posypujemy solą, chili, bazylią i oregano. Rękami mieszamy wszystko razem. Ziemniaczki wsadzamy do piekarnika rozgrzanego do 200ºC na 25-30 minut.

Gotowe ziemniaczki podaję wraz z wyżej wymienionym łososiem, sałatką z roszpunki i majonezem, z którym idealnie się komponują.

julia

Skomentuj

