PYSZNE PROSTE PENNE

Poszukujecie szybkiego sposobu na dobry obiad? Zawsze kiedy mam naprawdę mało czasu, łapię za to co można przygotować w kilka minut. Oczywiście pod uwagę biorę fakt, aby było to coś pożywnego. Na ogół sięgam do makaronów, które uwielbiam, a których przygotowanie nie pochłania wiele czasu. Z makaronami można eksperymentować i tworzyć non-stop nowe przepisy. W zeszłą sobotę, kiedy musiałam przyszykować ekspresowy obiad, oparłam się na przepisie wspaniałej Sophie Dahl. Pasta Puttanesca jej wykonania, od mojego Penne różni się brakiem anchois i czarnych oliwek. Ja zastąpiłem je zielonymi gdyż te miałam pod ręką. Jest to dowód na to, że makaronowe przepisy można modyfikować na wiele sposobów. Nie ważne czy coś dodamy czy odejmiemy lub czymś innym zamienimy, zawsze wyjdzie nam z tego coś pysznego, czym będziemy mogli zaskoczyć naszych bliskich.

SKŁADNIKI:

  • 500 g makaronu penne
  • olej ryżowy(może być oliwa)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 świeżej czerwonej chili(posiekanej, bez nasion)
  • 2 puszki krojonych pomidorów
  • 1/2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 150 g zielonych oliwek
  • garść świeżej, posiekanej natki pietruszki

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Aby uzyskać aromatyczny sos, rozgrzej w rondlu ok. 2-3 łyżek oleju i podsmaż zmiażdżony czosnek i posiekaną chili, tak aby czosnek się zeszklił a nie przypalił.  Dodaj pomidory i duś na małym ogniu przez 20 minut. Dodaj cukier i wymieszaj. Następnie uzupełnij sos pokrojonymi oliwkami i duś przez kolejne 5 minut.

Makaron przygotuj według opisu na opakowaniu, tak żeby był al dente.

Makaron z gotowym sosem podawaj z dużą ilością posiekanej natki pietruszki.

Smacznego!

Julka

2 myśli na temat “PYSZNE PROSTE PENNE

Skomentuj

