IDEALNY NA DZISIEJSZE ŚNIADANIE- CHLEB Z ROZMARYNEM

Wczoraj wieczorem uległam pokusie na świeży domowy chleb. Przeglądając różne książki kucharskie, strony internetowe, znalazłam sporo przepisów które w przyszłości chcę wykorzystać, ale wybrałam jeden… wiejski z rozmarynem.

Ciasto wyrobiłam wczoraj wieczorem, a dziś już od samego rana rozpoczęłam pieczenie. Byłam tak podekscytowana bo pierwszy raz w życiu piekłam chleb. Kiedy ściągnęłam pokrywę od garnka w piekarniku i zobaczyłam mój (mały wprawdzie) chleb byłam pewna że wyjdzie przepyszny. Najlepszy do tego był unoszący się w domu zapach świeżego rozmarynu.

Chrupka skórka, miękki w środku, z igiełkami rozmarynu, najlepszy z cienką warstwą masła… Smakuje wybornie… Skosztujcie sami

Składniki: (na 1 chleb o średnicy ok. 20 cm)

  • 410g mąki
  • 320 ml wody
  • 3 gałązki rozmarynu
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 1/2 łyżeczki soli
  • 1 1/2 łyżeczki suszonych drożdżyPSX_20161030_133558received_401824416873416

Przygotowanie:

Wszystkie składniki wymieszać rękami w dużej misce. Miskę przykryć folią spożywczą i odstawić na 12-15 godzin, żeby ciasto urosło.

Na krótko przed upływem tego czasu piekarnik rozgrzać do temperatury 230 stopni Celsjusza. Kiedy już się rozgrzeje, wstawić do niego na 10 minut  żeliwny garnek bez pokrywy.

W tym czasie wyjąć ciasto z miski i na lekko posypanej mąką stolnicy złożyć dwa do czterech razy (nie przegniatać!)

Ciasto włożyć do podgrzanego garnka, przykryć pokrywą i wstawić do piekarnika.

Chleb piec ok. 30 minut, a następnie bez pokrywy jeszcze 20-25 minut. Nastęnie wyjąć i pozostawić na 30 minut na kratce kuchennej, żeby przestygł.

Smacznego!

PSX_20161030_131125

PSX_20161030_131035

received_401824973540027

PSX_20161030_131537

martha

Skomentuj

